SITE Global Conference in Istanbul
11 maart 2024 - The Society for Incentive Travel Excellence (SITE), de toonaangevende vereniging voor incentive toerisme, organiseerde van 26 tot en met 29 februari de 2024 Global Conference in Istanbul. De conferentie, voor het eerst dit jaar in Türkiye gehouden als een wereldwijd evenement, bracht leiders uit de reisindustrie van over de hele wereld samen om te netwerken, ideeën uit te wisselen en innovatieve manieren te vinden om de toekomst van de industrie vorm te geven.
De Global Conference is het belangrijkste evenement van SITE waar de incentive reisindustrie samenkomt. Met meer dan 2.600 leden verspreid over 87 landen verwelkomt de Global Conference deelnemers van over de hele wereld. De conferentie van 2024 trok ongeveer 500 professionals uit de industrie. Verschillende onderwerpen kwamen aan bod, variërend van de toekomst van reizen tot de nieuwste trends in technologie met een speciale focus op Artificial Intelligence (AI) en Destination Marketing. Het driedaagse evenement bood naast conferenties ook netwerkmogelijkheden, waardoor deelnemers waardevolle kansen kregen om contact te leggen met experts op het gebied van incentive toerisme, de nieuwste trends te ontdekken via verschillende trainingen en ideeën uit te wisselen met collega's in de branche.
Het Ministerie van Cultuur en Toerisme van Türkiye en de Türkiye Tourism Promotion and Development Agency (TGA) ondersteunden het evenement om de bestemming met haar vele incentive-locaties en unieke ervaringen te presenteren, met als doel meer incentivegroepen naar Türkiye te trekken in de toekomst.
Over Türkiye
Gelegen in het Middellandse Zeegebied en met de beroemde Bosporus als verbinding tussen het Aziatische en Europese continent, is Türkiye een unieke bestemming en een hub voor culturele interactie. Voeg daarbij de verschillende klimaten, de natuur en de gastronomie die is beïnvloed door de diversiteit van vele beschavingen door de eeuwen heen. Gelegen op het kruispunt van culturen, heeft Türkiye een kenmerkende kunst- en modecultuur, een synthese tussen tradities en modernisme. De zeer dynamische shopping- en entertainmentgelegenheden trekken bezoekers van overal ter wereld.
Over Türkiye Tourism Promotion and Development Agency (TGA)
TGA draagt zorg voor de promotie van Türkiye als bestemming en toonaangevend merk op de (inter)nationale toeristische markt. De focus ligt daarbij op het ontdekken, ontwikkelen en promoten van het materieel en immaterieel erfgoed van Türkiye. TGA is verantwoordelijk voor de uitvoering van alle marketing- en communicatieactiviteiten ter ondersteuning van de overkoepelende toeristische doelstellingen van Türkiye. Het doel is het verhogen van de investeringen in toerisme in de nationale economie en het verhogen van de kwaliteit van de dienstverlening met communicatie- en marketingactiviteiten op korte, middellange en op de lange termijn.